Projektil “uuenduslik waldorfkool” oli kaks peamist eesmärki. Esimene eesmärk on seotud kooli ja lasteaia juhtimise parendamisega ning teine ​​kaasaegsetest õpatamismetoodikate omandamine/rakendamine erinevates õppeainetes.

Waldorfkoolide puhul on tüüpiline nn. kollegiaalne juhtimine ja jagatud vastutus. Sageli tähendab see praktikas, et paljud juhivad aga on ebaselge, kes vastutab. Mitmed koolid Eestis ja mujal on maadelnud sarnaste juhtimisraskustega nagu meil. Oli selge, et meie organisatsioon vajab tegutsemise jätkamiseks muutust juhtimises. Juhtimise olulisem küsimus oli, kuidas muuta kooli juhtimist efektiivsemaks, kuid mitte kaotada waldorfkooli põhiideed.

Erinevatel kursustel osalemise kaudu soovisime tõsta oma teadmisi ja oskusi horisontaalsest juhtimismudelist ja seekaudu korrastada kooli juhtimisstruktuur ja muuta see efektiivsemaks ja läbipaistvamaks. Teine eesmärk oli seotud kaasaegsete õpetamismetoodikate kasutamisega erinevates õppeainetes: keeled, liikumine ja meedia. Kaugem eesmärk oli muuta õppimise sisu lastele huvitavamaks ja tõsta õppekvaliteeti.

Projekti sisuks oli erinevatel kursustel ja koolitustel osalemine Stuttgardi waldorfseminaris, IMO-s

Projekti tulemusena: Juhtimise osas peame kõige olulisemaks valmisoleku arendamist muudatuste läbiviimiseks. Paljudel töötajatel oli juhtimisvahetuse teemal palju hirme ja eelarvamusi. Koos saadud teadmised, tehtud külaskäigud ja arutelud aitasid sellele tohutult kaasa. Läbi kursuste ja koolitajate abiga käisime läbi uue koolijuhtimise kitsaskohad ja erinevad võimalused. Kolleegid omandasid uusi oskusi, mis on seotud suhtlemise, meeskonnatöö, konfliktide lahendamisega. See toimis väga hästi kogu kooli ja lasteaia meeskonnatööks. Seda tulemust me ei ennustanud, kuid oleme sellega ülimalt rahul.

Kursuste ja supervisioonide ning arutelude käigus töötati välja uus juhtimisstruktuur ning pandi paika vastutusalad. Uut struktuuri rakendatakse alates 2023. aasta septembrist. Tegelik töö uue struktuuriga on alles ees, kuid selleks on olemas vajalikud eeldused ja tööriistad. Samuti jätkame koostööd Saksamaalt leitud juhtimismentoritega. Õpetajad omandasid ka erinevaid uusi õpetamismetoodikaid ja said uusi ideid. Koolis on igapäevaselt näha uuendusi õppetöös ja meediavahendite kasutamises.